صدام زنده است و تا دیروز در یمن بوده است!
 
 
 

 

 

متن شایعه

 

"صدام زنده است و تا دیروز در یمن بوده است . ولی حوثی ها پس از تصرف جاهای مختلف در یمن ، پس از ورود به منطقه ای به نام "میکراس" متوجه شدند که صدام زنده است و تا دیروز در اینجا زندگی می کرده است.... صدام حسین زنده است ادعای روزنامه لبنانی: حوثی‌ها به ایران اطلاع داده‌اند که صدام زنده است! «همان روزی که "میخائیل رمضان" بدل صدام حسین اعدام شده بود، دیکتاتور عراق توسط نیروهای روسی به خارج از عراق انتقال داده شد. صدام به همراه دخترش "رغد" روز مراسم تدفین، به یمن گریخت.» روزنامه "الدیار" نوشت: «پایگاه "إنتلجنسی" که ویژه موضوعات اطلاعات امنیتی است به نقل از "ایریک دانلو" مامور سابق سازمان سیا خبر داده که صدام حسین دیکتاتور عراق زنده است و در منطقه "میکراس" جنوب یمن به سر می برد.» این روزنامه لبنانی در ادامه نوشت: «این پایگاه اطلاعاتی ادعا کرده که همان روزی که "میخائیل رمضان" بدل صدام حسین اعدام شده بود، دیکتاتور عراق توسط نیروهای روسی به خارج از عراق انتقال داده شد. صدام به همراه دخترش "رغد" روز مراسم تدفین، به یمن گریخت.» این پایگاه اطلاعاتی در ادامه ادعا کرد: «حوثی ها محل استقرار صدام را پیدا کرده و به ایران هم اطلاع داده اند.» شایان ذکر است پایگاه مصری "الفجر" نیز این خبر را منتشر کرده است."

 

پاسخ شایعه

 

1. با جستجوی عبارت "اینتلجنسی" و عبارتهای نزدیک به آن و همچنین سایر کلید واژه های متن به عربی و انگلیسی چنین پایگاهی که بعنوان منبع خبر یاد شده است ، یافت نشد ! 

2. به فرض صحت انتشار آن توسط چنین پایگاهی ، اعلام یک سایت یا ادعای یک مامور سابق سیا ، هیچکدام دلیلی بر صحت خبر نمی باشد . بلکه باید پرسید انگیزه اعتراف وی ، آنهم برای این سایت چه بوده است ؟! 

3. سایر پایگاهها نیز صرفا این خبر را به نقل از این منبع بازنشر نموده اند و در سایر منابع معتبر بین المللی مشاهده نشد

4. تصاویر موجود از اعدام صدام گواه بر اعدام شخص اوست

5. اعدام او در حضور مسولین کشوری و امنیتی عراق که اتفاقا دل خوشی از او نداشتند و در مقر استخبارات بغداد صورت پذیرفته و شاهدان هویت او را تایید کرده اند

6. میخائیل رمضان بدل صدام ، پس از جنگ اول خلیج فارس به آمریکا پناهنده شده و زنده است

7. صدام مهره ای بود که تاریخ مصرفش گذشته بود و این چهره منفور منافعی برای کسی نداشت تا زنده نگهداشته شود ، خصوصا برای روسیه ! و بلکه به دلیل دانسته هایش تهدیدی نیز تلقی می شد . 

8. با فرض صحت خبر ، آیا منطقیست که صدام یمن را که مملو از شیعیان که مخالف ذاتی او هستند برای اقامت انتخاب کرده باشد؟! آیا اردن که پناهگاه دختر صدام و بسیاری از سران بعثی بود و دولت آن کماکان از ایشان حمایت می کند جای مناسب تری نبود؟! 

9. با فرض صحت تمامی بندهای خبر ، با توجه به چند سال نا آرامی در یمن و سقوط دولت و افزایش تسلط شیعیان در این کشور ، آیا شخص هوشیاری چون صدام بسیار زودتر از اینها یمن را ترک نمی کرد ؟! حضور او تا روز قبل از ارسال این خبر در یمن ، چگونه قابل پذیرش است ؟! 

10. در مجموع اثبات چنین ادعایی نیاز به ارائه مدارک مستند و قابل پذیرشی دارد که خبر منتشره حتی یک مورد آن را در خود جای نداده است !

اما اگر صدام حسین زنده باشد پس چرا حداقل چندین روز قبل از عید این خبر نشر میشد...


نظرات شما عزیزان:

مهدیه
ساعت22:05---17 فروردين 1394

عجب کثافتایی



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 17 فروردين 1394برچسب:شایعه,صدام حسین,صدام حسین زنده است, | 21:57 | نویسنده : محمدحسین کتابی |